Kick-off guiden

Vi ger dig proffsig support – allt för en lyckad och hållbar kick-off

Tillsammans med våra proffsiga mötesrådgivare, Linda, Erika och Hanna har vi nu uppdaterat vår kick-offguide – för att du och dina kollegor ska nå hållbar framgång med våra bästa råd och tips inför ert nästa möte.

  • Hur hittar man rätt mötesplats?
  • Vad måste man reflektera över för att inkludera alla?
  • Spelar det roll vilken mötesplats man väljer?
  • Glöm inte uppföljning och feedback!

Trippus

Vi samarbetar med Trippus, en app som hjälper oss och våra gäster med deltagar- och eventhanteringen. Trippus erbjuder hjälpsamma funktioner gällande förberedelser inför ditt besök på Sigtunahöjden.

Vi har tagit fram exempel på hur Trippus ser ut och fungerar för händelser som: eventsida bokning, admin bokning och fakturahantering.

Prata med din mötesplanerare om detta är något för dig och ditt event så ordnar vi en offert.

Konferens– och evenemangsförsäkring

När du bokar en konferens eller ett event hos oss hoppas vi självklart att allt går enligt plan. Men ibland händer det saker som ingen kan förutse: barnet får vattkoppor, tåget blir försenat, eller källaren svämmar över. 

Med Mysafetys Konferens- och Evenemangsförsäkring kan du känna dig trygg om något oväntat händer. Försäkringen gäller fram till evenemangets slut, och ersätter kostnader som uppstår om ditt event helt eller delvis inte kan genomföras som planerat.  

Avbeställningsförsäkringen erbjuds vid bokning av ett möte, konferens eller event. Försäkringsförmedlare är Mysafety. Du hittar mer information och försäkringsvillkor för försäkringen här. 

Vanliga frågor & svar:

En avbeställningsförsäkring skapar trygghet vid bokning av konferenser och andra sammankomster. Sigtunahöjdens avbeställningsförsäkring via MySafety är designad för att skydda företag, föreningar och myndigheter som bokar möten, konferenser och event mot plötsliga och oförutsedda händelser. Försäkringen omfattar både enskilda personers frånvaro och situationer där hela arrangemanget måste ställas in. 

Kostnaden för försäkringen är alltid 8% av bokningens totala värde, exklusive moms. Förändras bokningens totala värde förändras försäkringens pris. Det försäkrade beloppet är bokningens värde minus försäkringens kostnad och moms 

Om en av huvudpersonerna för konferensen inte kan delta till följd av exempelvis sjukdom eller inställt flyg och konferensen därför inte kan genomföras som planerat kan försäkringen ersätta kostnaden för hela eller delar av den försäkrade konferensen. Ett exempel är att konferensen bokats i syfte att företagets VD ska presentera en ny organisation, och VD:n inte kan delta till följd av sjukdom. 

Försäkringen kan ersätta konferenskostnader för enskilda deltagare om de inte kan delta till följd av oförutsedda händelser som exempelvis sjukdom, inbrott, vattenläcka eller sjuk barnvakt. 

Försäkringen täcker delskador och merkostnader för teknik, mat, artister, föredragshållare med mera under konferensen som orsakas av plötsliga och oförutsedda händelser. 

Försäkringen kan tecknas fram till och med det datum då ert evenemang inte längre kan avbokas kostnadsfritt dvs en värdeminskning på 100% beroende på antalet bokade gäster i vid bokningstillfället, exempelvis en grupp på 35 personer kan teckna försäkringen fram till 30 dagar innan ankomst. 

Se fullständiga Sigtunahödjens bokningsvillkor på denna länk. 

Vi vill att du ska känna dig trygg under hela din vistelse, därför gäller försäkringen ända fram tills det att konferensen är avslutad om något oförutsett skulle inträffa. Det företag som bokat ett evenemang betalar alla sina överenskomna kostnader inklusive avbokningskostnader till Sigtunahöjden och anmäler eventuell skada till My Safety via denna länk. 

Resan till konferensen

Resan till din konferens ska vara så enkel som möjligt, därför hjälper Sigtunahöjden dig att välja den bästa transporten för dig och ditt sällskap.

Vi erbjuder parkeringen varav det finns 13 laddplatser för elbil som hanteras via appen InCharge. Om ni är ett större sällskap erbjuder vi även klimatsmarta resor via fossilfria Håbo Bussar.

Vi arbetar tillsammans för en hållbar framtid, därför använder vi själva klimatsmarta alternativ som Håbo Buss när vi åker iväg på egna kick-offs eller konferenser.

Extra konferensutrustning

Saknar ni något i våra konferenslokaler? Nedan hittar du en lista på olika sorters utrustning som går att hyra av oss till ert event.

  • Boseanläggning.
  • Konferenstelefon.
  • Scen i XL och XXL lokalerna.
  • Videokonferens Logitech meetup.
  • Portabelt Bose PA-system för fest eller musiker.
  • Catch box (vadderad mikrofon som går att kasta mellan deltagare).
  • Portabel projektor med duk eller 49′ tums skärm för mötesdeltagare remote via tex.
  • Filmduk med projektor i matsal.
  • Trådlös mikrofon som kopplar upp sig både i restaurang och bar.